پارت یک :

دلنوشته‌ای برای «سوگند پریسان»...
«به کجا چنین شتابان؟! اندکی درنگ کن، یا اگر می‌توانی آهسته‌تر بگذر. با تو هستم روزگار... من در گذر طوفانی‌ات جامانده‌ها دارم. کمی درنگ کن!
فغان از گردش بی‌رحم تو، که دگر بار پای مرا به این خطه کشانده. به خاک زیبایی که شگون نداشته برای من. مزرعه‌‌ی کُلزا را می‌گویم؛ همان زمینی که سال‌هاست آبستن خاطراتم مانده‌.
اکنون که میان خوشه‌هایش پرسه می‌زنم، روزهای رفته هم در ذهنم جولان گرفته‌اند. تو خوب می‌دانی... من روزگاری که در این مزرعه گذرانده‌ام را ثانیه ثانیه به یاد دارم؛ حتی شمار قدم‌هایم را.
آخر مگر می‌شود خاکی را که دفینه‌ی عشقِ بی‌مثالی شده، فراموش کرد؟!... مگر می‌شود سایه‌ها را ندید و اولین‌ها را از خاطر زدود؟!... مگر می‌شود؟!
هیاهوی عجیبی‌ست میان کلزاها... نسیم می‌پیچد و نام آشنایی در گوشم نجوا می‌شود. همه‌چیزِ اینجا رنگ و بوی دیگری دارد؛ حتی نوازش باد صبایش، که کم ندارد از سیلی روزگار.
لمس این خوشه‌ها برایم تداعی‌گر لحظه‌ای‌ست که عقل به پای قلبم زانو زد و دلم لرزید. لرزید به نگاهی و فروپاشید به کلامی. فروپاشید و ترس از رسوایی‌اش پایم را برید؛ برید از دیار مادری... دریغا از این گریز!
حال که چندی‌ست شکسته‌بالم و تلخی سقوط را چشیده‌ام، دائم از خود می‌پرسم، عشقِ در خاک خفته چند؟... شوق پرواز و شهد وصال چند؟ می‌پرسم تا بدانم بهای روزهای رفته را!
کوله‌بار مرا می‌بینی روزگار؟!... پس نگذر و به جبران جامانده‌هایم کمی دست نگه‌دار!»

مطالعه‌ی این پارت کمتر از ۲ دقیقه زمان میبرد.

این پارت ۳۱۸ روز پیش تقدیم شما شده است.
نظر خود را ارسال کنید

توجه کنید : نظر شما نمیتواند کمتر از 10 کاراکتر باشد.
برای اینکه بتونیم بهتر متوجه نظرتون بشیم، لطفا به این سوالات پاسخ بدید:

  • کدام بخش از رمان رو بیشتر دوست داشتید؟
  • کدام شخصیت رو بیشتر دوست داشتید و چرا؟
  • به بقیه خواننده‌ها چه پیشنهادی می‌کنید؟

به عنوان یک رمان خوان حرفه‌ای با پاسخ به این سوالات، به ما و سایر خوانندگان کمک می‌کنید تا دیدگاه کامل‌تری از رمان داشته باشیم.

آخرین نظرات ارسال شده
  • برفین

    0

    واقعا من موندم میخوای یک رمان توی این برنامه بخونی همش باید هزینه بدی دیگه رمان رایگانم نیست

    ۳ هفته پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    این رمان تا دو ماه بعد از اتمام پارتگذاری رایگان در دسترس مخاطب بوده. جدای این، نویسندگی هم شغله عزیزجان، نویسنده حق داره بابت زحمتش هزینه دریافت کنه. و اگر اثرش رو کلاً یا موقتاً رایگان میذاره، علاوه بر دلایل شخصی، یقیناً محبت کرده در حق مخاطبش.

    ۳ هفته پیش
  • فاطمه

    0

    عالی بود مشتاق خواندن بقیه اش هستم

    ۱ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    ممنونم از نگاهت فاطمه جان 🍀🙏 امیدوارم بخش عیارسنج نظرت رو جلب کنه و همراهم باشی😍

    ۱ ماه پیش
  • نازنین

    0

    عالی بود خسته نباشی

    ۱ ماه پیش
  • سوگل

    1

    خیلییییییییییی قشنگهههههه

    ۲ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    خوش آمدی سوگل عزیز... نگاهت زیباست، ممنونم🩵🍀🙏

    ۲ ماه پیش
  • Elika

    0

    از مقدمه معلومه نویسنده چقدر حرفه ایه🔥🎀

    ۲ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    خوش آمدی الیکا جان. امیدوارم بخش عیارسنج نظرت رو جلب کنه و تا انتها همراهم باشی🌸🙏

    ۲ ماه پیش
  • نگار

    0

    تازه شروع کردم از همین اول معلومه قلم نویسنده چقدر قویه✨

    ۳ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    خوش آمدی نگار جان. امیدوارم نظرت رو تا انتها جلب کنه🌸🙏

    ۳ ماه پیش
  • ندا

    0

    می خوام شروع کنم بخونم

    ۳ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    خوش آمدی ندا جان. به مهر بخونی🌸🙏

    ۳ ماه پیش
  • طیبه

    0

    سلام مریم جان ،دوست دارم رمانت را تا آخر بخونم میخواستم ببینم سکه دارم یا باید دوباره بخرم

    ۴ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    پیام خصوصی برات ارسال کردم عزیزجان🍀💜

    ۴ ماه پیش
  • تازه شروع کردم

    0

    تازه شروع کردم

    ۴ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    خوش آمدی عزیزم. امیدوارم تا انتها همراهمون باشی🙏🌸

    ۴ ماه پیش
  • Sajede_17

    1

    بله، عالیه

    ۴ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    خوش آمدی ساجده جان 🍀🩵

    ۴ ماه پیش
  • Farah

    0

    ممنونم.قلمتان سبز

    ۴ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    ممنونم فرح جان 💗

    ۴ ماه پیش
  • فاخته

    0

    چرا حسم میگه داستانمون غم انگیزه🥹😔

    ۵ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    نه جانم، دکلمه چکیده ای از کل داستانه. رمان سبک رئال نگارش شده و مثل روال همه ی زندگیها غم و شادی رو باهم داره. 💗🌺

    ۵ ماه پیش
  • مریم تنها

    0

    وای دکلمتون عالی بود و قلب ادمو نوازش میکنه 😞😞😞

    ۵ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    به گوش جان شنیده باشی مریم‌جان🌺💜

    ۵ ماه پیش
  • زهرا

    0

    دارم پیش میرم و به نظرم خیلی داستان جالب میاد

    ۵ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    خوش آمدی زهرا جان💗 امیدوارم تا انتها برات جذاب باشه😊

    ۵ ماه پیش
  • تینا

    0

    فوق العاده زیباست

    ۵ ماه پیش
  • مریم جاری | نویسنده رمان

    نوش نگاهت تینا جان💗🌺

    ۵ ماه پیش
نحوه جستجو :

جهت پیدا کردن رمان مورد نظر خود کافیه که قسمتی از نام رمان ، نام نویسنده و یا کلمه ای که در خلاصه رمان به خاطر دارید را وارد کنید و روی دکمه جستجو ضربه بزنید.

کپی شد!